República Bangsamoro

De Wikipedia, la enciclopedia libre
Saltar a: navegación, búsqueda
United Federated States of Bangsamoro Republik[1]
Estados Unidos Federados de la República Bangsamoro
جمهورية بانجسامورو

Estado de facto no reconocido

Flag of the Philippines.svg

2013

Flag of the Philippines.svg

Bandera de {{{nombre_común}}}

Bandera

Ubicación de {{{nombre_común}}}
Capital Davao City (de jure) Talipao (de facto)
Período histórico Crisis de la ciudad Zamboanga de 2013
 • Declaración de independencia 2013
 • Derrota en Zamboanga 2013
Área reclamada por el Bangsamoro Republik:      Bandera de las Filipinas Filipinas: las islas de Mindanao, Basilan, Sulu, Tawi-Tawi y Palawan[1]      Bandera de Malasia Malasia: los estados de Sabah y Sarawak[3]

Los Estados Unidos Federados de la República Bangsamoro (United Federated States of Bangsamoro Republik[1] ) fue un territorio situado en el Sudeste de Asia que declarado unilateralmente su independencia de Filipinas. Es reconocido internacionalmente como parte de la República de Filipinas.

El 12 de agosto de 2013 Nur Misuari, jefe del Frente Moro de Liberación Nacional, declaró la independencia de Bangsamoro de Filipinas en Talipao, Sulu. Según Misuari, la república comprendería las islas de Mindanao, Sulu y Palawan. Sin embargo, según el asesor legal de Misuari, Emmanuel Fontanilla, el estado también comprendería los estados malayos de Sarawak y Sabah.[4] Con la declaración de independencia los eventos desembocaron en la crisis de Zamboanga de 2013.[5] Durante la crisis, el FMLN tomó control de facto de cinco distritos de la ciudad de Zamboanga.[6]

Desde el 28 de septiembre de 2013, con la derrota en la ciudad de Zamboanga por el Gobierno filipino, el MNLF ya no controla ningún territorio abiertamente y la República Bangsamoro ha sido desestablecida, aunque el MNLF no ha renunciado a sus pretensiones de establecer un país independiente en la región.

Referencias[editar]

  1. a b c «Bangsamoro Constitución: Hoja de ruta para la independencia y la autodeterminación nacional». MNLF official website (23 de agosto de 2013). Consultado el 8 de septiembre de 2013.
  2. «Nur declares independence of 'Bangsamoro Republik' | Nation, News, The Philippine Star». philstar.com (15 de agosto de 2013). Consultado el 8 de septiembre de 2013.
  3. «Nur Misuari declara la independencia de Bangsamoro Republik». Gulf News (16 de agosto de 2013). Consultado el 8 de septiembre de 2013.
  4. By Roel Pareño, The Philippine Star (16 de agosto de 2013). «MNLF returns to rebellion». ABS-CBN News. Consultado el 8 de septiembre de 2013.
  5. «MNLF wants flag hoisted in Zamboanga city hall». ABS-CBN News. Consultado el 9 de septiembre de 2013.
  6. «Houses on fire as fighting erupts in southern Philippines». Reuters.